New Step by Step Map For اصفهان

Wiki Article

باغ گل‌های اصفهان پارکی در نزدیکی زاینده رود است. این پارک وسیع کلکسیونی از ۳۹۵ گونه گیاهی اس که با دقت و ظرافت در بخش‌های مختلفی به نمایش درآمده‌اند.

برج کبوتر مرداویج نیز یک برج کبوتر قابل توجه در مرداویج است که در خود چیزی حدود ۱۵هزار لانه کبوتر را جای داده است.

این میدان پس از ساخته شدن میدان نقش جهان و انتقال بازار به آنجا، میدان عتیق یا کهنه میدان نام گرفت.

اسناد افشاشده نشان می‌دهند که در حدود چهار هزار مترمربع از این باغ در سال ۱۴۰۱ به شرکتی موسوم به "پیروان اندیشه‌های قائم" متعلق به کاظم صدیقی و دو پسر او به نام‌‌های محمدمهدی و محمدحسین واگذار شده است.

یک تئوری فیزیکی وابستگی این دو مناره و علت تکان خوردن آن‌ها را توضیح می‌دهد.

علاوه بر این موضوع،‌ هنرهای حجاری و سنگ‌تراشی که در این قبرستان به کار رفته است، آن را به مکانی دیدنی تبدیل می‌کند.

مطمئنا بازدید از این تعداد جاذبه مستلزم برنامه‌ریزی در یک سفر چند روزه است تا بتوانید از مهم‌ترین جاهای تاریخی و فرهنگی و طبیعی اصفهان دیدن کنید.

پیام تسلیت برای «قصاب تهران»؛ دردسرهای بی‌پایان رویکرد غرب در برابر جمهوری اسلامی

کاخ هشت بهشت یکی دیگر از کاخ‌های باشکوه دوران صفویان است که حالا به یکی از محبوب‌ترین جاهای دیدنی اصفهان تبدیل شده  است. این کاخ در میان باغ گلدسته قرار دارد.

روی در و get more info در یوار این حمام کاشی‌کاری‌هایی با نقش  نگارهای اسلیمی کشیده سده است که فضایی دل‌نشین ر خلق می‌کند. حالا این حمام به موزه مردم‌شناسی اصفهان تغییر کاربری داده است.

این سردر زیبا علاوه بر داشتن کاشی‌کاری‌هایی که با گذشت زمان همچنان زنده هستند، نقش و نگارهایی از حوادث آن روزگار نیز دارند.

در دوران پادشاهی ناصرالدین شاه،‌ فردی به نام ملاباشی در این خانه اقامت داشت که بسیار میان مردم محبوب بود و به همین دلیل تا مدت‌ها نام این خانه، خانه ملاباشی بود.

توضیح تصویر، موقعیت «مدرسه علمیه امام خمینی» و زمینی که در مجاورت این مدرسه واقع شده است

كنيس ملا يعقوب في أصفهان تضم المدنية عدداً من الكنائس أشهرها الكنيسة الأرمنية، كما تضم المدينة كنس يهودية أهما كنيس ملا يعقوب اليهودي الذي ما زال معموراً بالمصلين حتى الوقت الحاضر. المكانة العلمية[عدل]

Report this wiki page